Tam Tasdik

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yapılan yetkilendirme çerçevesinde, mükelleflerin iş ve işlemlerin gelir ve kurumlar vergisi mevzuatına uygun olup olmadığına yönelik yeminli mali müşavirler tarafından verilen denetim hizmetidir.

Bu kapsamda, yeminli mali müşavirin inceleme ve görüşleri doğrultusunda, mükelleflerin yaptığı iş ve işlemlerin vergi mevzuatına uyumunun sağlanması ve vergisel risklerinin en aza indirilmesi amaçlanmaktadır. Bu yönü ile tam tasdik hizmeti kurumların sürdürülebilirliğine katkı sağlamaktadır.

Tam tasdik denetim hizmeti hesap dönemleri (12 aylık) itibariyle verilmekte olup, her döneme ilişkin gelir veya kurumlar vergisi beyannamesinin verildiği tarihten itibaren iki ay içerisinde tam tasdik raporu hazırlanarak bağlı bulunulan vergi dairesine sunulmaktadır. Söz konusu raporda mükellefin iş ve işlelerinin vergi gelir ve kurumlar vergisi mevzuatına uygunluğu tasdik edilmektedir. Yeminli mali müşavir verdiği tam tasdik hizmeti kapsamında gelir ve kurumlar vergisi kayıp ve kaçaklarına karşı, mükellef ile birlikte müteselsil sorumluluğu bulunmaktadır.

Normal şartlarda gelir versi mükellefleri mart ayında, kurumlar vergisi mükellefleri ise nisan ayında beyanname vermektedirler. Bu kapsamda; gelir vergisi mükellefleri açısından hesap dönemini takip eden mart ayında beyanname verilmekte olup, mayıs ayının sonuna kadar da tam tasdik raporunun vergi dairesine sunulması gerekmektedir. Kurumlar vergisi mükellefleri açısından hesap dönemini takip eden nisan ayında beyanname verilmekte olup, haziran ayının sonuna kadar da tam tasdik raporunun vergi dairesine sunulması gerekmektedir.

Tam tasdik raporu; birleşme, bölünme, devir ve tür değişikliği gibi işlemlerde kıst dönem olarak hazırlanıp yine vergi dairesine sunulmaktadır.